Etapa 1: Analiza proiectului
In aceasta prima faza are loc cel putin o intalnire cu clientii in care se contureaza un profil al acestora. Intalnirea sau intalnirile, foarte interesante si relaxate de fel, deschid drumul unei colaborari fluide si puternice. Tot in aceasta etapa se analizeaza contructia si sit-ul si se intocmeste releveul (daca acesta nu exista sau nu este concludent).
Etapa 2: Dezvoltarea proiectului
Etapa dezvoltarii proiectului este mai ampla decat prima si o vom imparti in 3 sectiuni:
(a) Propunerea unui concept al amenajarii
Conceptul reprezinta esenta mesajului comunicat prin amenajare. Desi este un termen abstract, conceptul amenajarii reprezinta un element cheie, as spune piatra de temelie a unei lucrari de design interior. De aceasta idee tine cont fiecare gest semnificativ al designerului. Mesajul continut in concept se repeta, exprimat prin mai multe mijloace, in cadrul unei compozitii de design interior. De exemplu, in cazul unei amenajari comerciale, conceptul poate fi mesajul unei campanii recente de marketing. Sau, in situatia amenajarii unei locuinte, conceptul se poate identifica cu filozofia de viata a clientului (ex.: simplu, minimalist, natural, ecologic, etc.).
(b) Propunerea solutiei tehnice, cuprinde:
(c) Propunerea solutiei artistice, cuprinde:
Solutia artistica a amenajarii este, in majoritatea cazurilor, motivul principal pentru care oamenii apeleaza la designerii de interior. Este intuitiv inteles faptul ca o amenajare transmite mesajul dorit unei persoane in proportie de 80% pe cale vizuala. Insa, in ciuda acestui impact major perceput vizual, raman foarte importante si mesajele, transmise ce-i drept mai subtil, de aspectul tehnic al amenajarii. Factorii care comunica prin spectrul extravizual sunt: utilizarea intuitiva a spatiului (totul sa fie la indemana, functional, natural, lesne de folosit), confortul termic, aerul curat, mirosul placut, umiditatea optima, zgomotul redus, matrialele placute la atingere, naturale, usor de intretinut.
Astfel, prin toate aceste elemente, si nu doar prin aspectul vizual, modelarea unui spatiu trebuie sa reflecte cat mai complet stilul de viata al clientului sau mesajul pe care acesta il doreste transmis (in cazul proiectelor comerciale).
Obtineti o cotatie Obtineti o cotatie